Rampe

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Seiten: 1

Styrbjoern
#1
02.07.2022 23:59
Beiträge: 493

Rampe

Die Rampe des Partners ist ziemlich löchrig, er hat dadurch fast sein gesamtes Gebiet verloren. Problem ist jetzt, dass sich in der ehemaligen Rampe des Partners ein Stau gebildet hat, der sich wohl nicht mehr auflösen wird. Mein Rechner ist jetzt im Ruckelmodus. Mal sehen, ob mir noch eine Lösung einfällt.
Schöne Map, macht Spaß

soupduck
#2
03.07.2022 03:02
Beiträge: 530

Zitat von Styrbjoern:
Die Rampe des Partners ist ziemlich löchrig, er hat dadurch fast sein gesamtes Gebiet verloren. Problem ist jetzt, dass sich in der ehemaligen Rampe des Partners ein Stau gebildet hat, der sich wohl nicht mehr auflösen wird. Mein Rechner ist jetzt im Ruckelmodus. Mal sehen, ob mir noch eine Lösung einfällt.
Schöne Map, macht Spaß



Buddy wasn’t meant to survive. In fact he is expected to perish. I did not have a traffic problem in all the times that I played this map.

____________________
Life is a process, not a result.

once
#3
03.07.2022 04:38
Beiträge: 47

Same problem

Same problem - crazy traffic blocked all the ways. It was the end of game.

okapi
#4
03.07.2022 07:11
Beiträge: 3280

Right place

Hallo Leute,
ich habe die kleine Halbinsel ganz unten zur Festung ausgebaut,
die sich gut verteidigen läßt.
https://www.siedler-maps.de/screenshots/screenshot-5175.htm
Die Feinde greifen nur in mittelgroßen Gruppen an, die mit vielen
Bogenschützen in der Festung abgewehrt werden können.
Mit Fähren dann nach links angegriffen und jetzt geht es weiter.
LG
Okapi


Hi soupduck,
I have developed the small peninsula at the bottom into a fortress,
which can be well defended. The enemies attack only in medium-sized
groups, which can be repelled with many archers in the fortress.
https://www.siedler-maps.de/screenshots/screenshot-5175.htm
With ferries then attacked to the left and now it goes on. Nice map,
which needs more than 24 hours ...
Best
Okapi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Addendum
so it didn't take 24 hours, but still just under 10.5 hours of play
with lots of naval action and even a warship against the white towers.
Thank you for the beautiful task
Okapi

Dieser Beitrag wurde von okapi am 03.07.2022 um 09:35 editiert.

Styrbjoern
#5
03.07.2022 11:25
Beiträge: 493

Ich habe es gemacht wie Okapi, die kleine Halbinsel so ausgebaut. Es kam aber nur der Weiße einmal kurz vorbei, dann haben sich alle anderen Völker in der Rampe des Freundes festgebissen. Auch auf Locktürme reagieren sie nicht. Mit Fähren versuche ich jetzt auch, den gelben unten links habe ich hinreichend geärgert, aber auch der rammelt sich in den Stau rein...
Jetzt versuche ich mal einen Angriff mit ein paar Hundert Bogenschützen, mal sehen, ob das die Stimmung ändert.
Es bleibt spannend

soupduck
#6
03.07.2022 15:22
Beiträge: 530

Zitat von once:
Same problem - crazy traffic blocked all the ways. It was the end of game.




I played the map more than 20 times in trials and not once was there a traffic problem. I think this is not a map problem but it is a player method problem.

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soupduck
#7
03.07.2022 15:31
Beiträge: 530

Hi Okapi,

Thanks for the comments. Yes I think it is important to take over Buddy's towers once the enemy has arrived and departed to remove buddy from the map. This stops enemy rovers from constant visits. Then of course some ship work aids in speeding up counter attacks. I began ships from the round area (beside peninsula) to cross over to buddy's land first.

I usually had quite large attacks on my fortress of about 100 of each enemy and three or four different teams but the round area and the peninsula are easy to defend.

I am glad that you enjoyed the map.

Zitat von okapi:

Hi soupduck,
I have developed the small peninsula at the bottom into a fortress,
which can be well defended. The enemies attack only in medium-sized
groups, which can be repelled with many archers in the fortress.
https://www.siedler-maps.de/screenshots/screenshot-5175.htm
With ferries then attacked to the left and now it goes on. Nice map,
which needs more than 24 hours ...
Best
Okapi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Addendum
so it didn't take 24 hours, but still just under 10.5 hours of play
with lots of naval action and even a warship against the white towers.
Thank you for the beautiful task
Okapi



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soupduck
#8
03.07.2022 16:01
Beiträge: 530

Zitat von okapi:


https://www.siedler-maps.de/screenshots/screenshot-5175.htm

Thank you for the beautiful task
Okapi



The round area works as well plus provides shipping to defeat buddy's lost towers.


https://www.siedler-maps.de/screenshots/screenshot-5176.htm

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Styrbjoern
#9
03.07.2022 17:41
Beiträge: 493

Die Bogenschützen haben es geschafft, der Stau hat sich aufgelöst.

soupduck
#10
03.07.2022 19:45
Beiträge: 530

Zitat von Styrbjoern:
Die Bogenschützen haben es geschafft, der Stau hat sich aufgelöst.




This is good.
All the best!

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Jule
#11
03.07.2022 21:45
Beiträge: 237

Hat mir gut gefallen,
Ich habe aber im LM gespielt, da sonst wieder mal zu stressig für mich.
Grüße
Jule

soupduck
#12
03.07.2022 22:39
Beiträge: 530

Zitat von Jule:
Hat mir gut gefallen,
Ich habe aber im LM gespielt, da sonst wieder mal zu stressig für mich.
Grüße
Jule



I play in the evening.

Thanks for commenting Jule. I am happy that you enjoyed the map.

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Anonymous
#13
04.07.2022 20:49
Beiträge: 119

Auch mir gefiel diese Map sehr gut.
Mal was leichteres, wo es die meisten doch immer nur noch schwerer wollen.
Ich danke dir für dieses schöne Spiel.
Ano...

soupduck
#14
05.07.2022 17:52
Beiträge: 530

Zitat von Anonymous:
Auch mir gefiel diese Map sehr gut.
Mal was leichteres, wo es die meisten doch immer nur noch schwerer wollen.
Ich danke dir für


Thanks for the comment Ano. I am glad that you liked the map. I also make hard and challenging maps.

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hicklandler
#15
20.08.2022 11:35
Beiträge: 1071

Hi soupduck,
I didn't find the map that easy, at least until the purple enemy's first attack was over. It was close, but I got through it. After that, similar to the other comments, the opponents got lost in the ramp from the buddy.
Thank you for 5 hours of gaming fun.

Best regards,
Hicklandler

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