A little tip

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Zurück zu den Maps: Die Siedler 4 » d.d.Z Kapitel 2 dunkler Manakopterbauer

Seiten: 1

gump891202
#1
04.10.2015 15:08
Beiträge: 19

A little tip

Hey!
Glad to see someone making maps like this.
Just a little tip.
Since the AI in the game is not programmed to do anything against Dark Tribe players, they will not create gardeners, wont use convert with priests and won't even attack you if you're not in the way of another player, but even then, they just suicide themselves into your firewall. That's why it's feasible to create a unique losing condition to your map with Dark Tribe, so there's at least some challenge. It can be a time limit, losing an ally, losing a structure, it can be anything.

Morbus
#2
06.10.2015 11:14
Beiträge: 14

Hello gump891202,

Unfortunately that does not work with the victory condition, if I have a hiring stops working the script unfortunately.
So the mana is set to 0 at the beginning and I can not recruit more units or build mushroom farms.

( Oh yes at this point I would like to very thank you Dark tribe made fully playable and you MaksuieQ have thus given every possibility to create his own stories, campaigns, maps with the Dark Tribe and many dreams fulfilled (: ) (and sorry for my bad english)

greet with dark

- Morbus

____________________
Das Dunkle Volk ist nun komplett Spielbar für alle Karten auch eigene dank MakusieQ und Gump891202 danke an euch beiden dunklen Helden.
Nun kann niemand mehr das Dunkle Volk aufhalten.

Dieser Beitrag wurde von Morbus am 06.10.2015 um 11:25 editiert.

gump891202
#3
06.10.2015 19:23
Beiträge: 19

That's strange.
What you described (as in the 0 mana etc...) usually happens when there is a syntax error in your script somewhere and for this reason nothing in the script will work at all.
It works for me on my maps. (see for example, Mana Oasis: if you let the enemy capture that Medium Tower marked by the red arrow, your Dark Temple will self destruct thus you lose the game.) I suspect there's some kind of error in your script then. I think the easiest way to this is to make the script destroy the Dark Temple/Fortress when the losing conditions are met, so the Dark Tribe player loses by the default "defeat by losing the last tower structure" or something like that.

Morbus
#4
07.10.2015 11:07
Beiträge: 14

Hello gump891202,

Unfortunately it does not work, I have also tried to create a new map with a victory condition in which you have lost once the towers of the allies will be destroyed after a time wins condition but unfortunately the script no longer works.

greet with dark

-Morbus

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Dunkles_Volk
#5
08.10.2015 11:14
Beiträge: 133

Das mit der Musik geht auch viel einfacher, so wie ich das sehe ist das ziemlich unpraktisch mit dem User-Ordner. Das habe ich vor zwei Jahren mal gemacht, im Siedler 4 Ordner den Config-Ordner öffnen, darin liegt die SoundTracks.cfg. Da muss nur etwas hereingeschrieben werden, was die Soundtracks beim DV definiert.
Das habe ich mal bei Dropbox hochgeladen:

https://www.dropbox.com/s/rh4rvzdp7w5roxt/SoundTracks.cfg?dl=0

Musst du mal gucken, was da besser ist, die config bietet aber den Vorteil, dass die Musik nur dann läuft, wenn das DV als Spielervolk definiert ist. Gruß

Schamane_als_Gast
Gast
#6
08.10.2015 11:58

Hallo Morbus,

der Trojaner entwickelt sich leider nicht. Vielleicht kannst du das ändern, da es ansonsten ein sehr kurzweiliges Spiel ist. Ich hatte zwischendurch FEs, wenn die Pilzfarm an einer falschen Stelle entstanden ist. Manchmal entstehen die auch im Haupthaus des DVs.

Von der Gestaltung her könnte die Map auch etwas besser sein, aber mein größter Kritikpunkt liegt wie gesagt darin, dass der Trojaner nichts rekrutiert.

Gruß
Schamane

Morbus
#7
08.10.2015 23:38
Beiträge: 14

Hallo Schamane,

Ich habe die Map soeben bearbeitet,nun kann der Grüne Trojaner auch Truppen rekrutieren.
Was die Pilzfarmen angeht,ist es am besten du lässt eine grosse Fläche von dunklen Gärtnern in dunkles Land umwandeln,danach kanst du auf dem dunklen Land eine Pilzfarm bauen die mit sehr hoher Wahrscheinlichkeit nicht zu Nahe an der dunklen Festung oder Objekten festbuggt. (Am besten vor dem bauen kurz speichern vorsichtshalber)

mit dunklen Grüssen

-Morbus

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